Overzichten van de voortgang van aanmeldingen genereren

Overzichten van de voortgang van aanmeldingen genereren

Vorige helponderwerp Volgende helponderwerp  

Overzichten van de voortgang van aanmeldingen genereren

Vorige helponderwerp Volgende helponderwerp JavaScript is required for the print function Mail ons uw feedback  

Voor een indicatiestelling geldt een wettelijke termijn van acht weken. Het REC kantoor ziet toe op de voortgang van de indicatiestelling. Om op elk moment een goed overzicht te kunnen raadplegen van acties die al zijn uitgevoerd en zaken die nog moeten worden opgepakt, kunnen er overzichten van de voortgang worden gemaakt. Deze rapportages geven inzicht in de status van de indicatiestelling van een reeks leerlingen die in het Aanmeld Volg Systeem zijn geregistreerd.

U kunt zelf instellen hoe uw rapportages eruit moeten zien: welke velden wilt u terugzien en binnen welk bereik wilt u gegevens inzien. Het genereren van zo'n overzichten gaat dan ook in twee stappen:

Bepalen hoe uw overzichten eruit moeten zien, u kunt deze selecties bewaren en hergebruiken

Overzichten genereren

De opbouw van uw overzicht bepalen

1.Klik in het navigatiemenu links op de groep Aanmeld Volg Systeem en daarna op het item Follow up records

Standaard zijn alle velden aangevinkt die in het overzicht kunnen worden getoond.

2.Haal de vinkjes weg voor de velden die u niet in het overzicht wilt terugzien

3.Vul in de velden de gegevens van de opvolging in

4.Geef in de lijsten achter de velden aan of u of slechts een bepaald gedeelte hiervan in het overzicht wilt tonen:

--alle--

Alle waarden tonen

--leeg--

Alleen tonen als het veld niet is ingevuld

--ingevuld--

Alleen tonen als het veld is ingevuld

--vanaf--

Alleen tonen vanaf een bepaalde datum; u vult de datum in het veld ernaast in

--tot--

Alleen tonen tot een bepaalde datum; u vult de datum in het veld ernaast in

--tussen--

Alleen tonen binnen een specifiek datumbereik; u vult het datumbereik in de velden ernaast in

Een standaardoverzicht zoals u dat nu hebt samengesteld, wilt u waarschijnlijk regelmatig gebruiken. U kunt zo'n selectie van velden en criteria opslaan voor hergebruik. Dit doet u als volgt:

5.Klik op Opslaan, vul een naam in voor de selectie en klik op OK

Uw selectie is nu klaar voor gebruik.

 

6.Klik op Afdrukken om het overzicht op basis van deze selectie te tonen

Het document wordt geopend in uw tekstverwerker, bijvoorbeeld Microsoft Word. U kunt het document opslaan of direct afdrukken met behulp van de afdrukopties van uw tekstverwerker.

U heeft nu bepaald hoe uw overzicht eruit moet zien. In het volgende stappenplan hoe u een overzicht van aanmeldingen genereert met een bestaande selectie.

Een overzicht van aanmeldingen genereren

In het vorige stappenplan is toegelicht hoe u zelf kunt instellen welke velden en waarden er in een overzicht van aanmeldingen moeten worden getoond.

1.Klik in het navigatiemenu links op de groep Aanmeld Volg Systeem en daarna op het item Follow up records

2.Klik op Inlezen

3.Klik op de naam van een selectie

4.Selecteer een groep en/of een leerling

5.Klik op Uitvoeren