Onze onderwijsondersteunende softwarepakketten zijn zeer compleet en gebruiksklaar als totaaloplossing voor Speciaal Onderwijs scholen.
Soms wilt u echter net iets anders; heeft u zelf een methodiek ontwikkeld die erg goed werkt en die u wilt blijven hanteren, maar het liefst volledig geïntegreerd in het Leerling Volg Systeem.
Wellicht wilt u ook directe koppelingen realiseren tussen Phorthos LVS en andere pakketten die u gebruikt (bijvoorbeeld uit de zorg- of medische wereld).
Dan hebben wij goed nieuws voor u. Voor een aanzienlijk deel van onze klanten bouwden wij individuele modules, die naadloos in Phorthos LVS zijn ingebouwd of koppelden wij met software van derden.
Bij Orthoventief wordt vraaggestuurd geprogrammeerd, dus uw eigen manier van werken digitaliseren wij graag voor u als onderdeel van uw complete digitale leerlingenadministratie.
Maatwerk iets voor u?
Hier beneden vindt u enkele voorbeelden ter illustratie van de mogelijkheden.
Voorbeeld 1: Eigen schoolstandaard systematiek automatiseren
Voor een van onze klanten digitaliseerden wij binnen Phorthos LVS een door hen zelf ontwikkeld schoolstandaardsysteem.
In de bestaande situatie analyseerde de IB’er aan de hand van de CITO-gegegevens steeds in welke leerroute en -standaard de leerling zou moeten worden geplaatst. Door de jaren heen ontstond zo een goed beeld van ontwikkeling van de leerling.
Het systeem was echter enorm tijdsintensief, doordat alles handmatig in een excel-spreadsheet moest worden bijgehouden. Daarnaast bestond er natuurlijk weer een systeem naast een systeem.
In overleg met Orthoventief werd de volledige werkwijze geautomatiseerd en geïntegreerd in Phorthos LVS. De CITO-gegevens worden nu automatisch ingelezen in Phorthos LVS en gecombineerd met andere relevante gegevens van de leerling uit het LVS. Vervolgens wordt zonder enige tussenkomst van personeel de plaatsing in leerlijnen bepaald en op de juiste wijze weergegeven. Uiteraard kan personeel wel nog individuele aanpassingen doen, mocht er een goede reden zijn om af te wijken van het algoritme.
Voorbeeld 2: Eigen domeinen geïntegreerd in het OPP
Voor een van onze klanten digitaliseerden wij binnen Phorthos LVS een door de school zelf ontwikkeld domeinensysteem.
De school is een Mytyl-Tyltyl school en het bestaande OPP was, ondanks de modulaire opbouw, nog te veelomvattend en te weinig bruikbaar voor de doelgroep.
We hebben, in samenwerking met de klant, een aantal “onbruikbare onderdelen” voor hun doelgroep uit het OPP verwijderd en hun eigen domeinensysteem geïntegreerd en geautomatiseerd.
Resultaat: maatwerk en een verhoogde efficiëntie door de eigen werkwijze te automatiseren.